Veel mensen realiseren zich nauwelijks hoe afhankelijk onze maatschappij is geworden van satellieten. De samenleving zou volledig tot stilstand komen, wanneer onze satellieten uit zouden vallen. Toch is dat geen ondenkbaar scenario. Samen met Rik Bosma, programmamanager Space bij het Netherlands Aerospace Center, verkent Adriaan wat er zou gebeuren als de satellieten uitvallen, welke Nederlandse innovaties worden ontwikkeld om daar oplossingen voor te bieden en wat er nodig is om die digitale soevereiniteit in de ruimte te beschermen. En dat doet hij op een bijzondere locatie, namelijk op het Research Center van het NLR in de Noordoostpolder.